Tipy a triky, ako sa stať lepším manažérom

Vedenie tímu, motivácia, správne delegovanie povinností a udržanie kreatívnej a vysoko efektívnej pracovnej morálky. Toto sú len niektoré z rutinných manažérskych činností. Ako sa vo vedení tímu zdokonaliť a zabezpečiť, aby ste so svojimi ľuďmi dosiahli maximálne výsledky?

Či už ste manažérom v nadnárodnej spoločnosti, alebo sa vaším pôsobiskom stala ready made európska spoločnosť, ktorú ste prezieravo zakúpili, aby ste sa vyhli zbytočným byrokratickým prieťahom a čakaniu, vaše povinnosti sú v oboch prípadoch rovnaké. Ako manažér máte zodpovednosť za zostavenie efektívneho tímu, jeho vedenie a dosahovanie firemných cieľov prostredníctvom kompetencií vašich zamestnancov. Ako to robiť tak, aby ste boli spokojní vy, firma aj vaši podriadení?

Dostaňte sa k ľuďom bližšie

Je dokonca aj vedecky preukázané, že zamestnanci, ktorí k nadriadeným pociťujú pozitívne emócie, akými sú úcta, rešpekt či obdiv, sú oddanejší, pracujú výkonnejšie a do práce vkladajú svoj potenciál naplno. Okrem toho sa tiež v práci cítia spokojnejšie a to by pre vás ako manažéra malo byť prvoradé. Skvelou príležitosťou na zblíženie so zamestnancami sú teambuildingy. Neváhajte a vezmite svoj tím mimo mesta, vyberte kongresové služby v Žiline či inom slovenskom meste a okrem práce naplánujte aj bohatý a zaujímavý voľnočasový program.

Počúvať je dôležitejšie ako rozprávať!

Aby vás vaši zamestnanci rešpektovali, musíte im dať priestor a počúvať, čo vám hovoria. Mnohí manažéri robia zásadnú komunikačnú chybu a jedinú výmenu informácií, ktorú uznávajú je smerom od nich k zamestnancom. Delegujú, rozdávajú úlohy a nedávajú zamestnancom žiaden priestor. Takýto prístup je perfektným katom kreatívneho prostredia a preto ho čím skôr zmeňte.

Na pracovných poradách skúste viac počúvať, ako sa pýtať. Nechajte vašich zamestnancov, aby hľadali riešenia, alternatívy a prezentovali svoje myšlienky. Vynikajúcim nástrojom, ktorý vám v tejto veci pomôže, je Qomo tabuľa na tímovú prácu. Situujte sa do role zapisovateľa a počúvajúceho, ktorý poskytuje oporu v rozhodnutiach a moderuje diskusiu. Všetko ostatné nechajte na pleciach svojho tímu.

Pozitívna sociálna klíma je cestou k úspechu

Všetko, čo sa vo vašej firme stane, všetko čo urobíte alebo naopak neurobíte, vytvára vo vašom tíme isté nastavenie, ktoré sa môže ustáliť a vytvoriť typickú sociálnu klímu. Ak bude negatívna, zamestnanci budú pobyt v práci vnímať ako nutné zlo a vás ako despotického vedúceho, ktorého treba počúvať, avšak nezasluhuje si úctu, obdiv a nič mu netreba uľahčiť. Takéto nastavenie tímy destabilizuje a tento stav sa podpíše pod jeho výsledky, za ktoré ste, mimochodom, zodpovední práve vy.

Neváhajte ani chvíľku a začnite už dnes pristupovať k svojím zamestnancom s úctou a rešpektom, ktorý chcete aby prejavovali aj oni vám. Vytvorte profesionálne, avšak uvoľnené pracovné prostredie, ktoré podporuje tvorivosť a sebavedomie. Obetujte niekoľko dní tomu, aby ste svojich ľudí lepšie spoznali. Nezabúdajte, že všetko, čo investujete do vášho tímu, sa vám môže mnohonásobne vrátiť.

Picture of To je nápad!

To je nápad!

Najlepšie nápady na internete.

🔥 Dnes najobľúbenejšie

Našli ste chybu v článku?

Nahláste nám ju a pomôžte tak zlepšiť náš obsah.

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou Dobré médiá, s. r. o., so sídlom: Plynárenská 1, 821 09 Bratislava – mestská časť Ružinov, IČO: 51 008 378, zapísanou v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 121515/B na účely spätného kontaktovania. Viac informácií k ochrane osobných údajov nájdete tu.